ראש התחום הערבי: "הכחדת יכולת צבאית – יעד ריאלי"

    המהדורה המרכזית No Comments on ראש התחום הערבי: "הכחדת יכולת צבאית – יעד ריאלי"

    ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש התחום הערבי באונ' רייכמן לאיתי גדסי ב'מהדורה המרכזית': "חמאס מעוניין להקפיא את המצב הנוכחי, אפילו לא מדבר כבר על האסירים. זו לא תהיה מלחמת בזק, אבל אין ברירה אלא להשיג שליטה מלאה על כל הרצועה. לא מבין את כל הדיבורים על שלב ג' בלחימה, זה יפספס לנו את המטרות"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר מיכאל מילשטיין, חוקר בכיר וראש התחום הערבי באונ' רייכמן, התראיין הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת איתי גדסי והתייחס בהרחבה לזירות הלחימה השונות: "אי אפשר ליצור קישור בין העמדה הישראלית לעמדת החמאס. ישראל מעוניינת בשינוי דרמטי בעזה, להפסיק את קיומו של חמאס כמפלגת שלטון בעזה. החמאס מעוניין להקפיא את המצב הנוכחי, הוא אפילו לא מדבר כבר על האסירים. זו לא תהיה מלחמת בזק, אבל אין לנו ברירה אלא להשיג שליטה מלאה על כל הרצועה. לא מבין את כל הדיבורים על שלב ג' בלחימה, זה יפספס לנו את המטרות".

    לדבריו: "יש הסכמה כמעט מקיר לקיר על הכחדת היכולות הצבאיות של חמאס וזה יעד ריאלי. אין דיון מספיק על היום שאחרי, אנחנו רוצים בעזה מינהל פלסטיני. לפני ה-7 באוקטובר הגזמנו בהערכת הכוח שלנו לעומת האיומים. כרגע אנחנו צריכים להתמקד בחזית בעזה ולנצח שם. ברור שקשה לרכז כוחות בכל החזיתות. לצד הפעולות הצבאיות, חשוב לשמר את הקשר הקרוב עם האמריקאים. בשביל כל פעולה משמעותית צריך אותם לצידנו".

    עוד אמר: "בהקשר לסעודיה: א' – יש עליהם איום ישיר מצד איראן, ב' – עדיין צרוב בתוכם המלחמה שלהם עם הח'ותים בתימן לפני מספר שנים".

    על סערת ארדואן: "ארדואן הוא מלכתחילה לא מאוזן ורוב הדיבורים על ישראל הם תוצאה של עניינים פנימיים. הוא הביא את יחסי ישראל וטורקיה לשפל מטורף שבעיקר הטורקים סובלים ממנו".

    מילשטיין מוסיף ואומר: "לפני מספר שבועות היו עדיין חילוקי דעות בתוך החמאס, היום כולם בדעה אחידה שאין שיחות על עסקת חטופים לפני עצירת הלחימה. רק חיסול סינוואר ישנה את המשוואה. שווה לעקוב גם אחרי המחאות הציבוריות בעזה נגד שלטון החמאס. כשהם יתרחבו ויאיימו יותר על החמאס נראה שינוי בעמדה לגבי עסקה. צריך לזכור שחלק גדול מהאזרחים העזתים מזדהים לחלוטין עם חמאס. למרות הסבל שלהם כרגע הם לגמרי בצד החמאסי. גם באיו"ש יש פופולריות אדירה לחמאס, אבל ערביי ישראל רואים את הפעילות ברימאל ולא רוצים גורל דומה".

    לסיום, מוסיף המומחה הבחנה נוספת: "הג'יאהד האיסלאמי הם כנועים לחלוטין לאיראן, החמאס מקבלים מאיראן סיוע אבל נזהרים לא לפתח בהם תלות".

    האזינו



    0 תגובות